top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תמיכל קמפניינו אילי

ליקוי ראייתי קורטיקלי (CVI)

ליקוי ראייתי קורטיקלי (CVI) הוא הגורם השכיח ביותר ללקות ראייה קבועה אצל ילדים. אבחנה של CVI הינה אבחנה של קושי ראיה עקב פגיעה קורטיקאלית. ילדים עם אבחנה זו מראים תגובות ראייה לא תקינות שלא ניתן לייחסם לבעיה בעיניים. במקרים אלו התפקוד מוחי הלקוי מסביר את החוסרים החזותיים, ברוב המקרים העיניים תקינות או קרובות לתקינות. בדרך כלל נראה חוסר בתגובה לגירויים ראייתיים משמעותיים כולל פרצופים. תסמינים של ליקוי ראייתי בקליפת המוח

הסימפטומים הנפוצים ביותר ל- CVI הם:

תגובה לא תקינה לאור- מבט קל או פוטופוביה

מבט חברתי בוטה או נמנע

פיקסציות קצרות מאוד

חדות ראייה ירודה

אובדן שדה ראייה - היצרות כללית

התפתחות חזותית בילדים עם CVI:


לעיתים עם ההתפתחות יש התאוששות חלקית של הראייה אצל ילדים רבים עם CVI. השיפורים נראים בחדות הראייה, בהתמצאות מרחבית, שיפור בתשומת לב לגירויים חזותיים ולעיתים גם תגובות לראיה וגירויים חברתיים.

מערכת הראייה מורכבת משני מסלולים נפרדים. ראיה ממקדת וראייה היקפית. לעיתים קרובות הראייה ההיקפית והתפיסה המרחבית של ילדים אלו שמורה, למרות ירידה משמעותית בראייה הממוקדת שלהם.

חשיפה של ילדים אלו לגירויים נעים ולראייה בזמן תנועה (מערכת הראייה ההיקפית) משפרת משמעותית את השימוש שלהם בחלקי הראייה השמורים.

חשוב מאוד לבדוק את תפקודי הראייה באוכלוסייה זו על מנת לשלול ליקויים ראייתיים נוספים מעבר לליקוי של הראייה המוחית, לאחר תיקון מלא של ליקויים אלו, ניתן לשקם את התפקוד הראייתי וללמד את הילדים להשתמש במרכיבי הראייה השמורים שלהם.


312 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page